20131129

pekin

Jak zwykle. Taka ze mnie dusza towarzystwa, że w momencie kiedy wszyscy przygotowują się do imprezowej nocy z wróżbami, ja siedzę z komputerem. Wmawiam sobie, że tyle do roboty i siedzę non stop klikając w rzuty i przekroje, a w rzeczywistości...


Należę do tych, którzy Pałac Kultury lubią. Ba! Ja idę nawet o krok dalej i mogę przyznać się do faktu, że budynek ten niezwykle mnie fascynuje. Bo podobno gdyby chcieć spędzić jeden dzień w każdym z pomieszczeń Pałacu, można byłoby z niego nie wychodzić przez mniej więcej dziewięć lat. Podobno znajduje się w nim mnóstwo niewykorzystywanych pomieszczeń bez okien i podziemne tunele. Podobno w trakcie budowy zginęło wielu robotników i ciała części z nich leżą po dziś dzień gdzieś pod setkami ton betonu. Chyba nie ma drugiego budynku w Polsce, który kryłby aż tyle tajemnic. 
Oczywiście legendy, jak to legendy, w większości okazują się stekiem kompletnych bzdur, jednak rozbudzają wyobraźnię bardzo skutecznie. 

Dla mnie Pałac Kultury i Nauki jest taką samą częścią Warszawy jak Zamek Królewski i Syrenka. Wrósł w jej tkankę, a przy okazji stał się całkiem niezłym symbolem miasta. W końcu to on wita wszystkich podróżnych przybywających do Stolicy pociągiem. Nie wyobrażam sobie, żeby w jego miejscu mogło powstać cokolwiek innego. Może i jest pozostałością po złych czasach i złej historii, ale to NASZA historia. Nie zmienimy jej, nie zapomnimy, nie wymażemy z podręczników. Było, stało się, a teraz wypadałoby złapać do niej dystans. I nie zapominać, a wyciągnąć wnioski.

Miłego wróżenia!

5 komentarzy:

  1. Ja jestem kompletnie oczarowany Kari Amirian, wielki talent, tylko powiedz mi ile ona ma lat :D To pytanie mnie tylko nurtuje haha :)

    A co do Pałacu Kultury to również lubię, mam nadzieję, że będzie stał jak najdłużej ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jej mąż ma 41 lat więc ja dałbym jej koło 30 może... Trudno powiedzieć, bo wygląda młodziutko. Jedno jest pewne w każdym razie - na wiosenną trasę koncertową koniecznie trzeba będzie się wybrać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. prawdę mówiąc nie wybiegam jakoś za daleko do przodu myślami o koncerty w Poznaniu na wiosnę, ale jakbym miał wybierać to znalazloby się kilka osób, które z przyjemnością bym posłuchał live :) Czas pokaże, czy to się spełni :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę się tam kiedyś wybrać. Wstyd się przyznać, ale nie miałam okazji tam być.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja byłam całe dwa razy (w tym raz na wystawie lalek barbie, wtf), ale w głębokiej podstawówce. od tego czasu sam pałac widzę co jakiś czas, ale wejść czasu nie ma. a z tarasu musi roztaczać się naprawdę świetny widok!

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze, każdy kolejny cieszy mnie niezmiernie! Z tej niepohamowanej radości staram się na wszystkie odpowiadać :)